vrijdag 19 april 2013

poppenwiegjes

Toen ik gisteren het blog van creariet opende zag ik meteen de kleine poppenwiegjes die ze had gemaakt.
Riet is een hele ervaren breisters en maakt de prachtigste dingen.
Veel sjaals/stola's met hele mooie kantmotieven en ga zo maar door.
Dit bijvoorbeeld
De Antonia Shawl.
Deze staat ook op mijn verlanglijstje, maar ik moet eerst nog even oefenen ;(.

Maar gisteren stonden op de foto met grote projecten inenen een paar kleine poppenwiegjes verstopt.
Zo schattig.
Heel leuk voor kleine meisjes en een mooi klein projectje om te maken.
Dus meteen gezocht naar patroontjes.

Niet dat ik niets op de pennen heb..............
Vorige week heb ik dat eens geïnventariseerd:

1. Eliza-shawl..........op de helft schat ik
Ik heb nu 7 patroontjes gebreid en het origineel heeft er 9. Omdat ik genoeg wol heb doe ik ws wel 1 of 2 extra.

2. Voetbaltas van Zijmaakthet
Bijna op de helft.

3. Jacobus van Zijmaakthet
Ook ongeveer halverwege.

4. Luchtige shawl van Creariet
Nog niet veel van gedaan. Hier loop ik tegen wat problemen aan;
ik maak hem breder dan het patroon en heb misschien niet genoeg wol. Als dat niet meer te krijgen is maak ik liever wat anders.

5. Poppenvestje, vrij naar voorbeeld bij littlecottonrabbits

Zoals je ziet hoef ik me niet te vervelen ;-)).
Ik vind het wel prettig om met veel verschillende dingen bezig te zijn. Soms even met dikke pennen en soms met hele dunne pennen breien.
Soms veel steken en soms weinig.
Soms steek voor steek patroon volgen en soms doe ik maar wat naar eigen idee. (dan maakt het me niet uit of ik 1 steek te veel heb of niet )

En nu dan die poppenwiegjes:
project nr. 6?
Het patroon voor een gebreid poppenwiegje/tasje heb ik gevonden op ravelry

Moet toch kunnen?
Nog een (paar) projectje(s)?
Ik maak echt waar alles af!

Maarrrr.....wanneer?


Groetjes, Nelleke :-)))

7 opmerkingen:

  1. IK heb ooit deze http://www.ravelry.com/projects/thomas/inas-wiegje gemaakt, kreeg van Ina het patroontje, moet er ergens hebben, maar waar????????????? Ach zo'n klein projectje kan er wel even tussendoor. ik zal ook eens een lijstje maken van wat er allemaal ligt......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nelleke, ik herken dit helemaal. Ik durf echt niet te vertellen wat ik allemaal tegelijk aan het doen ben maar dat het teveel is dat weet ik zeker. Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oww de gehaakte versie heb ik op you tube gezien verleden week.. van dit tasje dat een wiegje wordt..
    ik ga er binnenkort 3 haken.. voor mijn kleindochtertjes
    nu nog een soort gehaakt hondehok zoeken.. dan maak ik die met gehaakte minihondjes voor mijn kleinzonen..
    en ja.. ik heb hier zowel brei als haak projecten.. ben ook altijd voor veel afwisseling.. dus heel veel projecten tegelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ontzettend benieuwd hoe je die gehaakte versie gevonden hebt! Zou deze heel graag willen haken maar zie overal alleen de gebreide versie..

      Verwijderen
  4. Heerlijk bezig ben je dus!! Die wiegjes zijn echt heel schattig! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, die wiegjes..........helemaal top!
    Gelukkig krijgen wij een prachtzomer en kan ik iedere dag in de zon gaan zitten haken/breien en dromen van haken en breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen