zaterdag 20 april 2013

Spinnen

Vandaag een hele leuke handwerkdag gehad!
We zijn het weekend in Zeeland en daar was een Lentefair. Ik had erover gelezen bij lupineke.
Zijzelf zou daar zijn en ook creariet! Via blogland, breidag en handwerkcafé heb ik hen leren kennen en dat klikte meteen. Met elkaar bezig zijn met wollige dingen geeft een band :-)).

En deze Veluwse Friezin mocht vandaag bij ze aanschuiven achter de spinnewielen!
En daar kreeg ik "spinles" van Riet.
Want ik had nog nooit wol gesponnen.
Wel 2 weken geleden een beetje wol gekaard, ook onder begeleiding van Riet. Dit was bij een andere handwerkkennis thuis: Hetty
Ook leuk om te doen!
We maakten dit:
klaar om te worden gesponnen. Ik keek mn ogen uit: allemaal nieuwe dingen voor mij.
Heel mooi allemaal (en heel gezellig).

Vanmiddag ging ik dus spinnen;
oei, dat valt nog niet mee!!
Soms draaide mijn wiel de verkeerde kant op
soms "brak" mijn wolaanvoer ............enz.
Geregeld moest juf Riet te hulp schieten.
Naast mij snorden de wieltjes van de ervaren spinsters. Mooie draden maakten zij!
Lupineke en vooral Marleen maken mooi bruikbaar garen.
Ik daarentegen...........
ben heel trots op mijn  eigen eerste gesponnen garen, wat met hulp van Riet ook nog is getwijnd met een stevige draad.
Zoals je ziet, niet bepaald perfect gesponnen :-). Maar wel zelluf gedaan!!!!!!
Heel leuk om te doen!
Nu breien met pennen 8.

Als leuk extraatje heb ik nog een sjaal van Riet gekocht.Zoo mooi!
Hier zie je het prachtige kantpatroon.

Al met al een hele gezellige, geslaagde middag.

Zoals Lupineke zei: ik word een soort aanschuif-zeeuwse ;-)).

Groetjes, Nelleke
.

8 opmerkingen:

  1. Ik vond het ook supergezellig Nelleke, en wat een geweldig resultaat bij je eerste spin-avontuur :) 'k Mail je de foto's nog waar we met z'n allen op staan!! Hopelijk weer tot gauw en lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou.. ik doe het je niet na hoor.. dat spinnen!
    en wat een prachtig patroon van dei omslagdoek zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige dag zal dat geweest zijn. IK heb ook ooit gesponnen maar dat was niet zo'n succes, na lang oefenen ben ik in het beginstadium blijven hangen. Toen ik naar frankrijk verhuisde is mijn spinnenwiel naar de kringloop verhuist/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat het garen niet perfect is moet je niet zeggen, je moet het gewoon art-yarn noemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nelleke,
    Je was een goede leerling. En het lukte prima hoor, voor het eerst spinnen! Jammer dat er niet meer tijd was.
    Ik hoop dat je nog iets leuks kan maken van je eerste spinseltjes!
    Groeten, Riet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Binnenkort op dit blog: het resultaat van mijn spinnen!
      Het is heel leuk geworden. In de Eucalan geweest en ligt nu te drogen. Nogmaals dank voor de les en wie weet nog eens een vervolg :-). Groetjes, Nelleke

      Verwijderen
  6. Wat leuk zeg..je resultaat is heel mooi! Gezellig om dat met zeeuws gezelschap te doen. Groetjes petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er heel gezellig uit! Het kampeer-seizoen begint weer, je kunt vast nog heel vaak aanschuiven.
    Groeten,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen