vrijdag 23 augustus 2013

gehaakte tas

Vanaf de eerste foto's van de rugzak die ik hier zag wilde ik iets dergelijks ook maken.
Gelukkig maakte de blogster een patroon wat ze in dagelijkse afleveringen in haar blog zette.
Een soort vervolgverhaal ;-)).
Wat ik dus trouw kopieerde en in een Word document plakte.
Tot het compleet was en ik het kon printen.

Meteen mijn voorraad haakkatoen nagekeken op bij elkaar passende kleurtjes
en aan de haak.

Dit is het geworden


Ik heb een tas gemaakt i.p.v. een rugzak, zodat ik hem gemakkelijk over mijn schouder kan dragen.

De 2 schouderbanden zijn verschillend van kleur.

Voor de voering had ik bij klazienskreatie een mooi bijpassend lapje batik stof gekocht.
Toen ik 2 weken geleden bij haar was (de middag dat Wieke van Keulen er was met haar vakantiewerk :-)] was de laatste gehaakte rand de lichte blauw/groene net onder het hengsel.
Het stofje past daar heel mooi bij.
Maar de tas werd hoger en de uiteindelijk bovenkant werd donkerblauw met de licht groene afwerkrand in kreeftensteek.

Daarbij stond het gekochte stofje minder mooi. Bleek in mijn eigen stoffenla nog een heel goed  erbij passend lapje te liggen :-).
Zoals je ziet is de achterkant van de hengsels ook van stof, de gehaakte randen zijn er op genaaid.

Van binnen heb ik zijvakjes gemaakt: 1 met groot en kleiner vak en aan de andere kant 1 met een rits.
Hiervoor heb ik het batikstofje van Klazien genomen.

                  

Stukjes lint en zigzagbandje op de ritsen om een nettere afwerking te krijgen ;-).


 Klaar om mijn haak- en breiwerk in mee te nemen !!

Groetjes, Nelleke`

NB. omdat ik bang ben dat zo'n katoenen tas in gebruik snel vuil zal worden heb ik hem ingespoten met Vario spray (voor materiaalcombinaties). Dit zou hem vuil- en waterafstotend moeten maken.



11 opmerkingen:

  1. Wauw Nelleke, wat een supermooie tas, complimenten!xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nelleke, wat een beauty heb je gemaakt, echt complimenten hoor! Ik ben al even niet echt actief in blogland, maar kijk nu met veel plezier terug op wat jij allemaal gemaakt hebt! Lieve groet Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een supermooie tas. Goed dat je hem hebt ingespoten. Want zo'n mooie tas wil je natuurlijk mooi houden.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is die mooi! Leuk die verschillende banen.

    Groetjes thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is echt fantastisch. Ik kijk ook steeds verlekkerd naar het patroon maar er wacht nog zoveel.........Ik heb ook nog 2´konijntje beloofd voor de Kerstmarkt en ga zomaar door! Eerst een week naar NED voor familiebezoek met natuurlijk een breiwerk voor in de trein' De frangiplutti of zoiets, gingini heeft het patroon in het nEdnvertaald.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thnx!
      Nieuwsgierig als ik ben heb ik net een dikke 15 min. gezocht naar dat patroon bij gingini. En gevonden bij de tutorials . Pfff.... Gelijk maar volger geworden :-). Weer iemand die mooie dingen maakt en patronen heeft!
      Fijne week in Ned voor jou!

      Verwijderen
  6. Dank je wel voor je lieve berichtje op mijn tas maar jou tas is ook super!
    Een echte kijktas met al die verschillende steken en kleuren.
    En wat heb je hem proffi afgewerkt met rits en voering en hengsels
    helemaal in een stijl.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi Nelleke!!! Ik ga je gelijk volgen want ik ben ook besmet met de breiziekte en sinds kort de haakziekte. Dus het is altijd leuk te kijken wat mijn lotgenoten allemaal aan het maken zijn.
    Groetjes, Inez

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zit net een patroon te zoeken voor een tas. Ik wil hem haken met krullint. Kom ik die van jou tegen! Superleuk zeg!

    Ik ga eens kijken of ik het patroon nog ergens kan vinden.

    Groetjes Thea ♥

    Crea by Thea

    BeantwoordenVerwijderen