zondag 25 oktober 2015

Breidag in Zwolle

Iemand in de Fair Isle groep op FB
schreef gistermorgen dat ze een schoolreisje-gevoel had.
Dat gevoel had ik nou ook :-)

Een paar weken geleden de tickets
voor trein, entree en workshop geregeld
In de laatste week bedacht wat ik hoe zou meenemen
De avond tevoren spulletjes verzameld en  wekker gezet.

Door manlief naar het station gebracht
met de Valleilijn naar Amersfoort en daar op de Intercity ri. Zwolle
(overvol was de trein, ik zag Ina ergens zitten maar er leek voor mij geen kans
op een stoel. Tot een hele aardige Aziatische man voor mij opstond!!!!
Ongelooflijk!!!!)

In Zwolle aangekomen
was op het station geen toilet of koffie snel te vinden,
dus achter de andere dames aan
ri. de IJsselhallen,.
(We wisten zeker dat het goed zat, met dat Christel Seyfarth vest en de Dreambird shawl voor ons).

Daar aangekomen allereerst zorgen voor de inwendige mens :-)
Vooral voor Ina, die om 7 uur al in de trein zat,
HEEEEEEEL dringend nodig ;-)
(voor mij ook hoor, droge keel van de dorst)
En zo konden we ons gesterkt in het gewoel storten :-)
Mijn hemel wat was het druk!!!!!
Zelfs terwijl wij 3 kwartier na opening daar rondliepen was het al bijna een gedrang!

Maar wat hebben we GENOTEN!!!!
Van alle WOL en KLEUREN en MENSEN!!!!
Al snel zagen we jellina bij de Scheepjes delegatie
een bekende van ons allebei, door ontmoetingen in Arnemuiden
in de winkel van Jeanet Jaffari
Heel leuk om even elkaars werk te bewonderen :-).

Toen meteen door naar de stand van loretkarman
waar ik mijn Sari, gebreid met haar hand geverfde Lace (dubbele draad ;-) 
kon showen! Daar trof ik ook An van Gent
een kennis van de workshop in Enkhuizen.\
Dat was heel fijn, want ik vergat natuurlijk weer foto's te maken
en heb nu van haar e.e.a. gedownload.
Dus de foto's van Loret en haar stand en team zijn van haar hand :-).



Ook heeft ze foto's gemaakt terwijl ik met Loret mijn Sari bekeek



(met rechts op de rand van de foto de prachtige sjaal van Ina)
En wie vond me daar?
We hadden afgesproken allebei te gaan en dezelfde workshop te volgen,
maar verder niets specifiek!
Het was een feest van herkenning:
beiden gek op wolletjes, Sari breien, zelfde kleuren en zelfs
hoe gek wil je het hebben
dezelfde HANDTAS! 
Superleuk!!!
Alleen, beetje jammer, zij breit de Sari met één enkel draadje ....
tja, wordt ie toch weer anders ...
namelijk: heel fijntjes en kant-achtig :-(.
Maaarrrr, de mijne is AF :-))).

's Middags deden we een workshop
"Intarsia in vorm"

Thuis dankzij de tip voor het gescheiden houden van de draden in geïmproviseerde bakjes!.

Daarna gingen we naar de wolproeverij!!!
Superleuk!!!
Daar kregen we allemaal verschillende wolletjes om mee proef te breien
van alles breiden we 2 of 4 toeren.
Heel mooie manier om verschillende wolletjes te proberen.



Opperste concentratie :-), vooral omdat het volgende wolletje er al weer aan kwam ;-).

Thuis alles even gesorteerd
 En met de bijbehorende gegevens opgeborgen, dan weet ik nog wat wat was.

Uiteindelijk gingen we tegen 5 uur weer naar huis
zoals dat heet: "moe, maar voldaan"
wat heet moe; ik was gesloopt!!!
Echt zo'n fibromyalgie momentje
Bij Amersfoort nam ik afscheid van Ina,
na een heerlijke dag samen.
Zij had nog een paar uur reizen voor de boeg!!
Gelukkig werd ik door mijn  mijn lieve ega in Amersfoort van de trein gehaald.

En toen thuis de oogst bekijken:



Dus ook voor de komende tijden heb ik materiaal genoeg
inclusief de nog te spinnen wol,
want dat wil ik ook maar eens proberen.

Als afsluiting laat ik nog het moois zien dat ik van Marloes kreeg:

(zie je hoe mooi hij kleurt bij mijn Sari)
Ik vind hem zooo mooi! Ben er superblij mee!

Lieve groet,
Nelleke









25 opmerkingen:

  1. Dat was echt een topdag! Geweldig om even mee te kijken...
    Nu nog een beetje nagenieten van die prachtige oogst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja... Wat moet je nog zeggen na zo'n volle dag?
    Vol met mensen, indrukken, materialen, inspiratie, ontmoetingen, leermomenten, plezier, herkenning. Jij kunt niet anders dan VOLkomen tevreden zijn. En heel moe. :-))
    Kon je wel slapen? Daar zou ik moeite mee hebben, omdat mijn brein dan alles wil herbeleven en herkauwen hihihi!
    Geniet nog lekker na de komende dagen. Nee, weken! Want je hebt ook zulke mooie wolletjes gekocht!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig hadden we de avond rust en kon ik goed slapen. Zondag was ik weer "fris en fruitig" (^_^). En zeker, voorlopig heb ik weer genoeg materiaal!!

      Verwijderen
  3. Wat leuk om jou verslag te lezen!
    En super dat jullie even langs kwamen, ik was zo nieuwsgierig naar je Sari.
    En wat is ze mooi geworden <3
    Ik snap niks van breien en al die steken, maar het patroon en de kleuren...
    prachtig!
    Ik ben ook erg benieuwd naar hoe je spinavontuur gaat aflopen,
    je wol is in ieder geval prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het spinnen heb ik met een spintol al even geprobeerd. LEUK!! Maar eigenlijk denk ik dat ik een spinnewiel wil hebben. Even afwachten of er niet ergens iemand ééntje over heeft voor mij ;-).

      Verwijderen
  4. Superleuk dat de wolletjes en alles wat er mee samenhangt weer zo in zijn! die wol&co kleurtjes, heb ik hier precies hetzelfde.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk hè, al die wolletjes!!! Die Holst heeft zo enorm veel kleurtjes en die kleine bolletjes voor 1 euro .... wordt ik wat hebberig van.

      Verwijderen
  5. Heel leuk om te lezen en te zien! Ik heb wel een beetje een beeld bij je beschrijving van de route naar de hallen en de drukte erin. Een paar jaar terug ben ik namelijk met zoon en een vriendje met de trein naar de Legodagen geweest die daar nog waren... Zelfde idee, maar dan een beetje anders :-) Prachtige wolletjes heb je! En dat cadeau van Marloes is natuurlijk fantastisch!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, je snapt dus precies hoe het er toe ging ;-). Wel ontzettend inspirerend om met al die enthousiaste mensen samen te zijn!

      Verwijderen
  6. Wat een leuk enthousiast verslag! Bij Marloes mocht ik al zien hoeveel plezier jullie hadden. Leuk hoor om elkaar te ontmoeten, dezelfde workshop te doen én een mooie vis van Marloes te krijgen. Hij past inderdaad mooi bij je sari. Lees ik nu goed dat je de fijnere versie van Marloes stiekem wat mooier vindt? Nee toch? Volgens mij is het geen kwestie van 'mooier' maar van 'anders' en ach, je weet nu hoe het moet, je kan er altijd nog een tweede bijbreien :-)
    Heerlijk om nu thuis na te genieten met alle mooie wolletjes binnen handbereik en een internet vol foto's :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt helemaal gelijk Marjan, bij zoiets is geen "mooier". Ik ben ook erg blij met de mijne, vind het alleen verrassend leuk hoe Marloes er met enkele draad zoiets anders van weet te maken ;-). En een 2e breien ...... nou nee, dat denk ik niet ;-). Ben nu al bezig met het 4e polswarmertje voor kleinkind en dan nog eens 2 denk ik. Dat is wat mij betreft genoeg herhaling (^_^).

      Verwijderen
  7. Zooo, zit ik hier even gezellig mee te genieten :)
    Wat leuk om Ina en Marloes te zien, da's al weer te lang geleden dat we elkaar ontmoet hebben. En wat een heerlijk dagje hebben jullie gehad, superleuk! Die ene foto waarop iedereen zo ingespannen zit te breien vind ik geweldig, daar zitten jullie als twee kleurrijke bloemen tussen de anderen in :) Nu lekker bijkomen en nagenieten Nelleke!! Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Stefanie! Ik ben ondanks de uitputtingsslag van zaterdag aardig fit! Daar alleen van wordt ik al gelukkig; maar helemaal door het nagenieten en de mooie wolletjes!!

      Verwijderen
  8. Ha. Die nelleke wat een leuk verslag zeg ja het was een heerlijke dag vol met pret momenten ,en toch nog wat geleerd.
    En jouw sari is echt een super stuk hoor ,en 1 of twee draden het is gewoon anders ,maar ja ik stukje ongeduld had nooit begrepen dat het met dubbele draad moest ...Ha ha
    En nu gaan we gewoon door breien ,en over dat spinne wiel , ik zit te gniffele eenmaal er mee behept kom je niet meer van dat virus af hoor ,
    Maar laat je even goed voorlichten over enkel of dubbel traps en kom gerust ff proef spinnen ,heb enkel en dubbel !!!,
    Bedankt voor je gezelligheid ,lieve gr Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha Marloes, ik heb genoten van de kennismaking inden vleze :-). Op de blogs konden we het al goed met elkaar vinden en dat bleek in het echie niet anders :-))). Die Sari's zijn door hun verschillende uitvoeringen juist heel mooi naast elkaar denk ik!! We gaan het zien (^_^).
      En dat proef spinnen, ik denk dat ik dat wel een heel goed idee vind. Gaan we eens afspreken! Dubbel leuk dan: heel gezellig en wat leren ;-).

      Verwijderen
  9. Wat een super leuke ontmoetingen en wat een mooie sari heerlijk om zo toch iets mee te maken van de brei en haak dagen Gaaf verslag :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Leuk dat je mijn verslagje kan waarderen, ik vond het leuk om te maken :-).

      Verwijderen
  10. Wat hebben jullie een geweldige dag gehad.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Mirjam. Het is echt de moeite waard om eens mee te maken!

      Verwijderen
  11. Wat een leuk verslag Nelleke! O wat zou ik graag eens gaan! Leuke workshops heb je gevolgd, en weer mooie nieuwe wol. Daar gaat vast weer iets prachtigs van gemaakt worden.
    En spinnen, wat leuk! Een nieuwe uitdaging, succes!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen